Volume 10, Issue 1 (2024)
Editorial
Advancing Quality Nursing Education in Today’s World, Take Two | Avancées en formation infirmière dans le monde contemporain, prise deux
Jacinthe I. Pepin and Susan M. Duncan
Articles
A Focused Ethnography of Tenure-Track PhD-Prepared Nursing Faculty Members' Teaching Experiences
Winnifred Savard, Christy Raymond, Solina Richter, Joanne Olson, and Pauline Paul
Scaffolding Information Literacy Learning for Undergraduate Nursing Students: A Mixed-Method Exploration of Student IL Self-Efficacy
Hanneke Croxen, Jody Nelson, Lisa McKendrick-Calder, and Wanhua Su
Fidélité d’un club de lecture pour étudiantes et étudiants en sciences infirmières
Caroline Gibbons, Jimmy Bourque, and Tim Aubry
Mise à l’essai d’un nouveau modèle de supervision de stage en sciences infirmières : l’unité collaborative d’apprentissage
Charles Bilodeau, Frances Gallagher, Sylvie Charette, and Mélanie Marceau
Adaptation de l’instrument « Évaluation de l’environnement d’apprentissage clinique » : ajout de la composante de la dynamique de groupe
Marjolaine Dionne Merlin, Frances Gallagher, and Stéphan Lavoie
Student Peer Mentorship in Prelicensure Nursing Programs: A Scoping Review
Jacqueline Avanthay Strus, Julie Savard, Chloe Manaigre, Teaghan Mitchell, Ariane Gauthier, Patricia Bourrier, Rhéanne Girard, and Danielle De Moissac