•  
  •  
 

NOTE: Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière is temporarily not accepting new submissions as of May 22, 2025. We are in the process of migrating to a new publishing platform and website. We expect to resume accepting submissions in mid-June. Thank you for your understanding. The new website will be announced on casn.ca once it has been launched.

NOTE : Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière n’accepte pas de nouvelles soumissions à compter du 22 mai 2025. Cette pause est temporaire. Nous procédons actuellement à la migration vers une nouvelle plateforme de publication et un nouveau site Web. Nous prévoyons de reprendre les soumissions à la mi-juin. Merci de votre compréhension. Le nouveau site Web sera annoncé au casn.ca/fr/ dès son lancement.

Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI), a bilingual double-anonymized peer-reviewed journal, aims to address questions and issues related specifically to quality advancement in nursing education. Many themes are addressed, including the assessment, indicators, and standards of quality nursing education, the evaluation, program modality outcomes, and the nature and key elements of educational quality.

With the collaboration of several highly respected scholars in the nursing field, Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, published three times per year, promotes excellence in nursing pedagogy through the publication of research, theoretical, and policy papers from Canadian and international perspectives.

La revue bilingue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI) (dont tous les articles seront soumis à un examen par les pairs en insu) a pour objectif de discuter des questions et des problèmes liés à l’amélioration de la qualité en formation infirmière. Plusieurs thèmes y seront abordés comme l’évaluation, les indicateurs et les normes de la formation infirmière, l’évaluation des résultats de modalité de programme ainsi que la nature et les éléments clés d’une formation de qualité.

Grâce à la collaboration de plusieurs spécialistes influents du milieu des sciences infirmières, la revue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, qui sera publié trois fois par année, fera la promotion de l’excellence en pédagogie infirmière par la publication de travaux de recherche, de rapports théoriques et de documents d’orientation selon des perspectives canadiennes et internationales.

Current Issue: Volume 11, Issue 1 (2025)

Editorial

Articles

PDF

A Pilot Feasibility Study of an Undergraduate Nursing Student Harm Reduction Community Health Placement
Miriam Woo, Carla Ferreira, Twyla Ens Ms., Carla S. Ginn, and Jennifer Jackson

PDF

Resilience Among Indigenous Graduate Nursing Students: A Scoping Review
Monique Sedgwick, Chloe Crosschild, Noelle Rohatinsky, and David R. Scott

PDF

Being Paid to Be a Student: Risks and Rewards – An Exploratory Mixed-Methods Study
Kathleen Miller, Tanya Paananen, Safina McIntyre, and Yvonne Shelast

PDF

Development of a Nurse Practitioner Fellowship Program in Cardiometabolic Health
Maria Cecilia Gallani, Alexandre Zarié, Julie-Anne Boutin, and Bruno Pilote

Interview