•  
  •  
 

Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière

Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI), a bilingual blind peer review journal, aims to address questions and issues related specifically to quality advancement in nursing education. Many themes are addressed including the assessment, indicators, and standards of quality nursing education, the evaluation, program modality outcomes, and the nature and key elements of educational quality.

With the collaboration of several highly respected scholars in the nursing field, Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, published three times per year, promotes excellence in nursing pedagogy through the publication of research, theoretical, and policy papers from a Canadian and International perspective.

Articles are accepted and published in either English or French.

Next Edition: February 15, 2023


La revue bilingue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI) (dont tous les articles seront soumis à un examen par les pairs en insu) a pour objectif de discuter des questions et des problèmes liés à l’amélioration de la qualité en formation infirmière. Plusieurs thèmes y seront abordés comme l’évaluation, les indicateurs et les normes de la formation infirmière, l’évaluation des résultats de modalité de programme ainsi que la nature et les éléments clés d’une formation de qualité.

Grâce à la collaboration de plusieurs spécialistes influents du milieu des sciences infirmières, la revue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, qui sera publié trois fois par année, fera la promotion de l’excellence en pédagogie infirmière par la publication de travaux de recherche, de rapports théoriques et de documents d’orientation selon des perspectives canadiennes et internationales.

Les articles seront acceptés et publiés en anglais ou en français.

Prochaines édition : le 15 février 2023

Current Issue: Volume 8, Issue 4 (2022)

Editorial

Articles

PDF

Multi-Jurisdictional Evaluation of Sentinel City Virtual Simulation for Community Health Nursing Clinical Education
Andrea Chircop, Shelley Cobbett, Ruth E. Schofield Professor, Catherine Boudreau, Amanda Egert, Sylvane Filice, Andrea Harvey, Denise Kall, and Linda MacDougall

PDF

Faculty and Student Online Experiences Amidst the COVID-19 Pandemic: A Descriptive Study (Part 2)
Shelley Cobbett, Patricia A. Hansen-Ketchum, Nadine Ezzeddine, Debbie Brennick, and Willena I. Nemeth

PDF

Professional Identity Formation: A Concept Analysis
Kathryn Halverson, Deborah Tregunno, and Ivana Vidjen