Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière
Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI), a bilingual blind peer review journal, aims to address questions and issues related specifically to quality advancement in nursing education. Many themes are addressed including the assessment, indicators, and standards of quality nursing education, the evaluation, program modality outcomes, and the nature and key elements of educational quality.
With the collaboration of several highly respected scholars in the nursing field, Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, published three times per year, promotes excellence in nursing pedagogy through the publication of research, theoretical, and policy papers from a Canadian and International perspective.
Currently accepting submissions. Articles are accepted and published in either English or French.
Next Edition: June 15, 2023
La revue bilingue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI) (dont tous les articles seront soumis à un examen par les pairs en insu) a pour objectif de discuter des questions et des problèmes liés à l’amélioration de la qualité en formation infirmière. Plusieurs thèmes y seront abordés comme l’évaluation, les indicateurs et les normes de la formation infirmière, l’évaluation des résultats de modalité de programme ainsi que la nature et les éléments clés d’une formation de qualité.
Grâce à la collaboration de plusieurs spécialistes influents du milieu des sciences infirmières, la revue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, qui sera publié trois fois par année, fera la promotion de l’excellence en pédagogie infirmière par la publication de travaux de recherche, de rapports théoriques et de documents d’orientation selon des perspectives canadiennes et internationales.
Les soumissions sont actuellement acceptées.Les articles seront acceptés et publiés en anglais ou en français.
Prochaines édition : le 15 juin 2023
Current Issue: Volume 9, Issue 1 (2023)
Editorial
The Current State of Canada’s Health Care System: Implications for Nursing Education | L’état actuel du système de santé au Canada : implications pour la formation en sciences infirmières
Florence Myrick and Jacinthe I. Pepin
Articles
University Competency-based Courses for Internationally Educated Nurses (IENs) in Ontario: A Pilot Education Pathway to Registered Nurse (RN) Licensure
Elaine E. Santa Mina Dr, Ayesha Bhatti, Patricia Bradley, Elizabeth Manafo, Alice Ormiston, Linda Patrick, and Kirsten Woodend
e-Delphi Technique in Postgraduate Registered Nursing Education and Competency Development: A Scoping Review
Natalie A. Bownes and Natalie Giannotti
Educational strategies supporting the development of ethical competence among nursing students: an integrative review
Kathleen Lechasseur, Sandrine Hegg Mme, Gisèle Irène Claudine Mbemba, Chantal Caux, and Caroline Maltais
Caractéristiques et qualité des ressources éducatives libres en soins palliatifs et de fin de vie : une revue intégrative
Marie-Violaine Dubé Ponte, Ariane Plaisance, Diane Tapp, Romane Couvrette, and Marie-Claude Laferrière
Impact of the COVID-19 Pandemic on Nursing Students’ Clinical Learning Experiences in British Columbia: The student perspective
Krista Sferrazza, Maura MacPhee, Farinaz Havaei, and Suzanne Hetzel Campbell
International Perspective
Practicum structures and nursing student retention/achievement rates in a United Kingdom university: a quantitative analysis
Phil M. Coleman