•  
  •  
 

Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière

Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI), a bilingual blind peer review journal, aims to address questions and issues related specifically to quality advancement in nursing education. Many themes are addressed including the assessment, indicators, and standards of quality nursing education, the evaluation, program modality outcomes, and the nature and key elements of educational quality.

With the collaboration of several highly respected scholars in the nursing field, Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, published three times per year, promotes excellence in nursing pedagogy through the publication of research, theoretical, and policy papers from a Canadian and International perspective.

Articles are accepted and published in either English or French.

Next Edition: February 15, 2022

Special Edition Call for Submissions deadline: March 28, 2022 More...

La revue bilingue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI) (dont tous les articles seront soumis à un examen par les pairs en insu) a pour objectif de discuter des questions et des problèmes liés à l’amélioration de la qualité en formation infirmière. Plusieurs thèmes y seront abordés comme l’évaluation, les indicateurs et les normes de la formation infirmière, l’évaluation des résultats de modalité de programme ainsi que la nature et les éléments clés d’une formation de qualité.

Grâce à la collaboration de plusieurs spécialistes influents du milieu des sciences infirmières, la revue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, qui sera publié trois fois par année, fera la promotion de l’excellence en pédagogie infirmière par la publication de travaux de recherche, de rapports théoriques et de documents d’orientation selon des perspectives canadiennes et internationales.

Les articles seront acceptés et publiés en anglais ou en français.

Prochaines édition : le 15 février 2022

Appel de texte, Édition spéciale - Date limite pour soumettre: le 28 mars 2022 Suite...

Current Issue: Volume 7, Issue 2 (2021)

Editorial

Articles

PDF

The CRAB Workshop: Using Forum Theatre and Cognitive Rehearsal to Address Bullying in Nursing Education
Kathy O'Flynn-Magee, Patricia Rodney, Skye Maitland, Kate Proznick, Hannah Turner, Lynne Esson, Ranjit Dhari, Amy Fong-Yuk Poon, Raluca Radu, and Tom Scholte

PDF

A Universal Design for Success: A Mixed-methods Case Study of a First-year BScN Course
Ann Mary Celestini RN, BA, BScN, MHST, EdD(c); Catherine Ann Thibeault RN, PhD; Behjat Masood BScN Student; and Brittany Perera BScN Student

PDF

Traduction et adaptation d’un modèle du jugement clinique infirmier pour la recherche et la formation infirmière en contexte francophone
Patrick Lavoie, Marie-France Deschênes, Valérie Richard, Jacinthe I. Pepin, Christine A. Tanner, and Kathie Lasater

PDF

Traduction et adaptation en langue française du Lasater Clinical Judgment Rubric: Une étude multicentrique
Jacinthe Beauchamp, Michelle Lalonde, Viviane Fournier, Sabrina Mehiz, Marco Pedrotti, Isabelle Michel, Pierre Godbout, Ivan Simoneau, and Kathie Lasater

PDF

Physical Assessment Skills Used by Registered Nurses
Sherry Morrell, Gina Pittman, Natalie Giannotti, and Fabrice Mowbray

QANE-AFI-Fall-Cover