Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière
Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI), a bilingual blind peer review journal, aims to address questions and issues related specifically to quality advancement in nursing education. Many themes are addressed including the assessment, indicators, and standards of quality nursing education, the evaluation, program modality outcomes, and the nature and key elements of educational quality.
With the collaboration of several highly respected scholars in the nursing field, Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, published three times per year, promotes excellence in nursing pedagogy through the publication of research, theoretical, and policy papers from a Canadian and International perspective.
Articles are accepted and published in either English or French.
Next Edition: February 15, 2023
La revue bilingue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI) (dont tous les articles seront soumis à un examen par les pairs en insu) a pour objectif de discuter des questions et des problèmes liés à l’amélioration de la qualité en formation infirmière. Plusieurs thèmes y seront abordés comme l’évaluation, les indicateurs et les normes de la formation infirmière, l’évaluation des résultats de modalité de programme ainsi que la nature et les éléments clés d’une formation de qualité.
Grâce à la collaboration de plusieurs spécialistes influents du milieu des sciences infirmières, la revue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, qui sera publié trois fois par année, fera la promotion de l’excellence en pédagogie infirmière par la publication de travaux de recherche, de rapports théoriques et de documents d’orientation selon des perspectives canadiennes et internationales.
Les articles seront acceptés et publiés en anglais ou en français.
Prochaines édition : le 15 février 2023
Current Issue: Volume 8, Issue 4 (2022)
Editorial
The Complex Nature of Nursing Education and Clinical Practice
Jacinthe I. Pepin and Florence Myrick
Articles
Multi-Jurisdictional Evaluation of Sentinel City Virtual Simulation for Community Health Nursing Clinical Education
Andrea Chircop, Shelley Cobbett, Ruth E. Schofield Professor, Catherine Boudreau, Amanda Egert, Sylvane Filice, Andrea Harvey, Denise Kall, and Linda MacDougall
Interprofessional Collaboration Competencies of Nursing Students, Nurse Practitioner Students, and Paramedics in a Simulated Palliative Home Care Setting: A Pilot Study
Caroline Gibbons, Véronique Landry, and Stéphanie Boudreau
Faculty and Student Online Experiences Amidst the COVID-19 Pandemic: A Descriptive Study (Part 2)
Shelley Cobbett, Patricia A. Hansen-Ketchum, Nadine Ezzeddine, Debbie Brennick, and Willena I. Nemeth
The impetus of COVID-19 in transforming nursing education through informatics
Amelia Chauvette, Pauline Paul, and Manal Kleib
Nurse Educator Certification: Overview and Evaluation of the Canadian Association of Schools of Nursing Program
Karin Page-Cutrara, Patricia Bradley, and Cynthia Baker
Professional Identity Formation: A Concept Analysis
Kathryn Halverson, Deborah Tregunno, and Ivana Vidjen
The Experiential Path of Exercising Clinical Nursing Leadership Among Newly Graduated Nurses: An Interpretative Descriptive Study.
Sara Alami Hassani and Jacinthe I. Pepin
Besoins d’apprentissages et de soutien des infirmières débutantes préceptrices sur une unité collaborative d’apprentissage en milieu hospitalier
Jennifer Pierre and Amélie Blanchet Garneau
Élaboration et évaluation de l’implantation d’un programme de préceptorat pour l’infirmière novice à l’unité des soins intensifs
Annie Perron, Manon Champagne, and Abir El-Haouly
Incivility in Nursing Education: Sources of Bullying and their Impact on Nursing and Psychiatric Nursing Students
Kathryn Chachula, Nora Ahmad, Nadine Smith, and Nadine Henriquez
