•  
  •  
 

Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI), a bilingual blind peer review journal, aims to address questions and issues related specifically to quality advancement in nursing education. Many themes are addressed including the assessment, indicators, and standards of quality nursing education, the evaluation, program modality outcomes, and the nature and key elements of educational quality.

With the collaboration of several highly respected scholars in the nursing field, Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, published twice a year, promotes excellence in nursing pedagogy through the publication of research, theoretical, and policy papers from a Canadian and International perspective.

Articles are accepted and published in either English or French.

Next Edition: October 15, 2020

Special Edition: September 2020

La revue bilingue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI) (dont tous les articles seront soumis à un examen par les pairs en insu) a pour objectif de discuter des questions et des problèmes liés à l’amélioration de la qualité en formation infirmière. Plusieurs thèmes y seront abordés comme l’évaluation, les indicateurs et les normes de la formation infirmière, l’évaluation des résultats de modalité de programme ainsi que la nature et les éléments clés d’une formation de qualité.

Grâce à la collaboration de plusieurs spécialistes influents du milieu des sciences infirmières, la revue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, qui sera publié deux fois par année, fera la promotion de l’excellence en pédagogie infirmière par la publication de travaux de recherche, de rapports théoriques et de documents d’orientation selon des perspectives canadiennes et internationales.

Les articles seront acceptés et publiés en anglais ou en français.

Prochaine édition : 15 octobre 2020

Edition spéciale : septembre 2020

Current Issue: Volume 6, Issue 2 (2020) The History of Nursing Education | L’histoire de la formation en sciences infirmières

Editorial

Articles

PDF

Historically Informed Nursing in the Time of Reconciliation
Sylvane Filice, Michelle Spadoni, Patricia Sevean, and Sally Dampier

PDF

Lessons Learned from Historical Analysis of Seven Decades of Educational Scholarship at McMaster University School of Nursing
Janet Landeen, Kathryn Fisher, Iris Mujica, Barb Carpio, Ruth Chen, Lynn Martin, Olive Wahoush, and Marissa Bird

Interviews