•  
  •  
 

The Journal of Quality Advancement in Nursing Education, a bilingual blind peer review journal, will aim to address questions and issues related specifically to quality advancement in nursing education. Many themes will be addressed including the assessment, indicators, and standards of quality nursing education, the evaluation, program modality outcomes, and the nature and key elements of educational quality.

With the collaboration of several highly respected scholars in the nursing field, Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, published twice a year, will promote excellence in nursing pedagogy through the publication of research, theoretical, and policy papers from a Canadian and International perspective.

Articles will be accepted, and published in either English or French.



La revue bilingue Avancées en formation infirmière (dont tous les articles seront soumis à un examen par les pairs en insu) aura pour objectif de discuter des questions et des problèmes liés à l’amélioration de la qualité en formation infirmière. Plusieurs thèmes y seront abordés comme l’évaluation, les indicateurs et les normes de la formation infirmière, l’évaluation des résultats de modalité de programme ainsi que la nature et les éléments clés d’une formation de qualité.

Grâce à la collaboration de plusieurs spécialistes influents du milieu des sciences infirmières, la revue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, qui sera publié deux fois par année, fera la promotion de l’excellence en pédagogie infirmière par la publication de travaux de recherche, de rapports théoriques et de documents d’orientation selon des perspectives canadiennes et internationales.

Les articles seront acceptés et publiés en anglais ou en français.

Current Issue: Volume 2, Issue 1 (2016)

Editorial

Articles

PDF

Host Agency Perspectives on Facilitating Community-Based Clinical Experiences for Nursing Students
Sheryl Reimer-Kirkham, Landa Terblanche, Richard Sawatzky, and Catherine Hoe Eriksen

PDF

A Capstone Project: A way to Integrate Knowledge and Empower Students to Become Change Agents in the Practice Setting.
Louela Manankil-Rankin, Ola Lunyk Child, Ruth Chen, Lynn Martin, and Lynda Bentley Poole

Interview

Co-Editors-in-chief - Corédactrices en chef

Jacinthe Pepin, inf., Ph.D.
Professeure titulaire Faculté des sciences infirmières (FSI), Université de Montréal
Directrice, Centre d'innovation en formation infirmière (CIFI)

Florence Myrick, PhD, MScN, BN, RN
Professor Emerita, Faculty of Nursing University of Alberta


Managing Editor - Directrice de Rédaction

Siobhan Bond
sbond@casn.ca

613-235-3150 ext- 23