•  
  •  
 

The Journal of Quality Advancement in Nursing Education, a bilingual blind peer review journal, will aim to address questions and issues related specifically to quality advancement in nursing education. Many themes will be addressed including the assessment, indicators, and standards of quality nursing education, the evaluation, program modality outcomes, and the nature and key elements of educational quality.

With the collaboration of several highly respected scholars in the nursing field, Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, published twice a year, will promote excellence in nursing pedagogy through the publication of research, theoretical, and policy papers from a Canadian and International perspective.

Articles will be accepted, and published in either English or French.

Next Edition: April 14, 2017

La revue bilingue Avancées en formation infirmière (dont tous les articles seront soumis à un examen par les pairs en insu) aura pour objectif de discuter des questions et des problèmes liés à l’amélioration de la qualité en formation infirmière. Plusieurs thèmes y seront abordés comme l’évaluation, les indicateurs et les normes de la formation infirmière, l’évaluation des résultats de modalité de programme ainsi que la nature et les éléments clés d’une formation de qualité.

Grâce à la collaboration de plusieurs spécialistes influents du milieu des sciences infirmières, la revue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, qui sera publié deux fois par année, fera la promotion de l’excellence en pédagogie infirmière par la publication de travaux de recherche, de rapports théoriques et de documents d’orientation selon des perspectives canadiennes et internationales.

Les articles seront acceptés et publiés en anglais ou en français.

Prochaine édition: 14 avril 2017

Current Issue: Volume 3, Issue 1 (2017)

Editorial

Articles

PDF

Enhancing Nursing Students’ Understanding of Oral Health: An Educational Intervention with an Interprofessional Component
Shelley Spurr Dr., Jill Bally Dr., Alyssa Hayes Dr., Marcella Ogenchuk Dr., and Krista Trinder

PDF

Collaborative Nursing Education Partnerships: Faculty Experience of Shared Curriculum
Sandeep Kaur Gill, Pam Hawley, Tracey Clancy, and Gayle Rutherford

International Perspective

PDF

Cross-cultural Experiences during a Visiting Scholar Program: “…A Start[ing] not a Finishing Point”
Carla AA Ventura, Judith E. Mill, Isabel A.C. Mendes, Emanuele Seicenti de Brito, and Leanne Johnson

Interview

Co-Editors-in-chief - Corédactrices en chef

Jacinthe Pepin, inf., Ph.D.
Professeure titulaire Faculté des sciences infirmières (FSI), Université de Montréal
Directrice, Centre d'innovation en formation infirmière (CIFI)

Florence Myrick, PhD, MScN, BN, RN
Professor Emerita, Faculty of Nursing University of Alberta


Managing Editor - Directrice de Rédaction

Siobhan Bond
sbond@casn.ca

613-235-3150 ext- 23