Volume 4, Issue 2 (2018)
Editorial
On the nature of the university and what it means for nursing education - La nature de l’université et ses implications pour la formation en sciences infirmières
Jacinthe I. Pepin and Florence Myrick
Articles
Building Bridges Through Understanding the Village Workshop: Transforming Nursing Students' Perspectives of Indigenous People and Canadian History - Atelier « Building Bridges Through Understanding the Village » : Transformer la vision qu’ont les étudiantes en sciences infirmières des peuples autochtones et de l’histoire du Canada
Donna E. Martin, Kendra Rieger, Suzanne Lennon, Rachel Mangiacotti, Kathi Camilleri, Audrey Richard, David Busolo, Maya Simpson, Jillianne Stewart, and Elaine Mordoch
Indigenous Nursing Students’ Readiness for Practice Perceptions - Les perceptions d’étudiantes autochtones en sciences infirmières quant à leur préparation à la pratique
Noelle Rohatinsky, Heather Exner-Pirot, Michèle Parent-Bergeron, Kristopher Bosevski, and Carrie Pratt
Becoming a Nurse: Student Experience of Transformation and Professional Identity - Devenir infirmière : l’expérience de transformation et l’identité professionnelle des étudiantes
Pamela M. Nordstrom, Genevieve Currie, and Shirley Meyer
Le compagnonnage cognitif : une approche pédagogique à explorer pour le développement du raisonnement clinique infirmier? - Cognitive Companionship: a potential pedagogical approach to developing clinical reasoning in nursing?
Marie-France Deschênes, Louise Boyer, Nicolas Fernandez, and Johanne Goudreau
The Pedagogical Practices of Clinical Nurse Educators - Les pratiques pédagogiques des infirmières formatrices cliniques
Anita Jennings and Clare Brett
Interview
Keeping Pace with the Changing Face of Canadian Nursing - Suivre le rythme du profil changeant des infirmières au Canada
Florence Myrick and Jacinthe I. Pepin