Credentials
Louela Manankil-Rankin, RN, PhD
Ola Lunyk Child, RN, MScN
Ruth Chen, RN, PhD
Lynn Martin, RN, EdD
Lynda Bentley Poole, RN, MScN.
Abstract
Nursing education today calls for creative and innovative ways in preparing students for the future. The growing complexity in the practice setting demands that nursing students gain exposure to skill sets that empower them to be change agents. A capstone project in the final year of an Undergraduate Nursing Program enabled students to integrate their knowledge from all areas of their curriculum to address quality improvement (QI) issues. While the students’ projects were not QI projects, they functioned as precursors or ideas for future QI initiatives. The capstone projects were graded using a designed marking rubric that addressed the Undergraduate Degree Level Expectations and the entry to practice competencies for the Registered Nurse in Ontario. The students presented their work at a capstone conference that invited personnel from both academia and clinical practice organizations. The capstone project became a way to acknowledge ideas and accomplishments of future nursing graduates.
Résumé
La formation en sciences infirmières actuelle a besoin de moyens créateurs et novateurs pour préparer les étudiantes pour l’avenir. En raison de la complexité croissante de la pratique clinique, il importe que les étudiantes en sciences infirmières développement des compétences qui les habilitent à devenir des agentes de changement. Un projet de synthèse de dernière année d’un programme de premier cycle en sciences infirmières a permis à des étudiantes d’intégrer leurs connaissances acquises dans les divers domaines de leur programme d’étude afin de répondre à des questions d’amélioration de la qualité (AQ). Même si les projets des étudiantes n’étaient pas des projets d’AQ, ils ont fait office de précurseurs ou ont permis de mettre de l’avant des idées pour de futures initiatives d’AQ. Les projets de synthèse ont été notés au moyen d’une grille d’évaluation conçue pour tenir compte des attentes de fin d’études de premier cycle et des compétences pour accéder à la pratique pour infirmières autorisées en Ontario. Les étudiantes ont présenté leurs travaux lors d’une conférence de couronnement à laquelle étaient conviés des membres du personnel des milieux clinique et universitaire. Le projet de synthèse est devenu un moyen de reconnaître les idées et les réalisations des futures diplômées en sciences infirmières.
Recommended Citation
Manankil-Rankin, Louela; Lunyk Child, Ola; Chen, Ruth; Martin, Lynn; and Bentley Poole, Lynda
(2016)
"A Capstone Project: A way to Integrate Knowledge and Empower Students to Become Change Agents in the Practice Setting.,"
Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière:
Vol. 2:
Iss.
1, Article 6.
DOI: https://doi.org/10.17483/2368-6669.1060