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Abstract

Abstract

In the program described in this paper, innovation in nursing education is presented as a response to specific tensions between academic and practice environments in the nursing field. As a unique partnership between a university in northern Ontario and three health care delivery organizations in a large urban environment, the Scholar Practitioner Program (SPP) is an accelerated two-year post degree leading to a Bachelor of Science in Nursing.

Using narrative inquiry and cognitive apprentice pedagogies, SPP partners developed an experiential program in which students act as inquirers and co-creators as opposed to receivers of knowledge. Students are also immersed in practice settings throughout the program, supported by clinically based faculty, and connected, at all points, by communication and learning technologies.

The benefits, challenges, and opportunities associated with this program from inception to the time of writing are presented for the reader's consideration. The purpose of this reflection on the SPP journey as it includes faculty, students, administrators, and other partners is to inspire others interested in advancing nursing education in Canada.

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Résumé

Dans le programme décrit dans cet article, une innovation en formation en sciences infirmières est présentée en réponse à des tensions particulières entre les environnements universitaires et de pratique en sciences infirmières. Un partenariat unique entre une université du Nord de l'Ontario et trois organisations de prestation de soins de santé dans un important milieu urbain, le Scholar Practitioner Program (SPP) est un programme post-diplôme accéléré d’une durée de deux ans menant à l’obtention d'un baccalauréat en sciences infirmières.

À l'aide du Narrative inquiry et de pédagogies d’apprentissages cognitifs, les partenaires du SPP ont élaboré un programme expérientiel dans le cadre duquel les étudiantes agissent en tant que chercheures et cocréatrices plutôt que réceptrices de savoirs. Les étudiantes sont aussi en immersion dans un milieu de pratique tout au long du programme, sont appuyées par une professeure rattachée au milieu clinique et sont reliées à tous moments aux technologies de communication et d'apprentissage.

Les avantages, les défis et les possibilités de ce programme, depuis le début jusqu'à l'étape de la rédaction, sont présentés aux lecteurs afin qu'ils puissent les étudier. Cette réflexion sur le cheminement du SPP, qui implique la participation de professeurs, d’étudiantes, d’administrateurs et d'autres partenaires, a pour but d'inspirer d’autres personnes qui souhaitent faire progresser la formation en sciences infirmières au Canada.

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