Translated Title
Cours universitaires fondés sur les compétences pour les infirmières et infirmiers formés à l’international : un cheminement pilote de formation menant à l’obtention du permis d’exercice pour les infirmières et infirmiers en Ontario
Credentials
1 Associate Professor, Daphne Cockwell School of Nursing, Toronto Metropolitan University (formerly Ryerson University) and Member of the Program Management Working Group, Ontario Internationally Educated Nurses Course Consortium
2 Program Manager, Trent University, Ontario Internationally Educated Nurses Course Consortium
3 Professor Emerita, York University and Member of the Program Management Working Group, Ontario Internationally Educated Nurses Course Consortium
4 Independent Consultant
5 Provincial Program Director, Council of Ontario Universities, Ontario Primary Health Care Nurse Practitioner Program
6 Associate Professor, Faculty of Nursing, University of Windsor and Member of the Program Management Working Group, Ontario Internationally Educated Nurses Course Consortium
7 Associate Professor, Trent/Fleming School of Nursing, Trent University and Member of the Program Management Working Group, Ontario Internationally Educated Nurses Course Consortium
Abstract
In 2014, a team of nurse educators and champions of internationally educated nurses (IENs) in Ontario, Canada, came together to address the issue of supporting IEN transition to practice as one route to help address nursing shortages. Courses were developed with funding from the Government of Ontario, and policy and coordination support from the Council of Ontario Universities, to pilot an educational bridging pathway for IENs. The faculty team across four Ontario universities used a consortium approach to coalesce province-wide expertise in IEN education. What began as a selection of targeted, competency-based courses has since evolved into a full Competency-Bridging Program of Study for Internationally Educated Nurses in Ontario, aligned with other IEN bridging program offerings across the province. This paper describes the initial process of the group, from 2015 to 2018, to create foundational learning and competency-based courses to meet targeted entry-to-practice (ETP) competencies for Registered Nurse (RN) registration with the College of Nurses of Ontario (CNO). The barriers to IENs in meeting ETP requirements and how the gap in the existing Ontario IEN bridging to a Bachelor of Science in Nursing (BScN) education to meet regulatory requirements are also addressed. This article explores how Ontario may respond to the increasing nursing shortages and the need to engage ethically and retain IENs in practice. Lessons learned from competency-course development add to the growing body of knowledge about IEN program experiences in Canada to enable more IENs to enter the Ontario nursing workforce.
Résumé
En 2014, une équipe d’infirmières et infirmiers enseignants en Ontario, au Canada, et défenseurs des infirmières et infirmiers formés à l’international, s’est réunie pour aborder la question du soutien à la transition des infirmières et infirmiers formés à l’international vers la pratique, comme une voie pour aider à remédier aux pénuries d’effectifs infirmiers. Des cours ont été élaborés grâce au financement du gouvernement de l’Ontario et au soutien en matière de politique et de coordination du Conseil des universités de l’Ontario, afin de piloter un cheminement éducatif de transition pour les infirmières et infirmiers formés à l’international. L’équipe du corps professoral de quatre universités ontariennes a utilisé une approche de consortium pour regrouper l’expertise provinciale en formation des infirmières et infirmiers formés à l’international. Ce qui a commencé comme une sélection de cours ciblés fondés sur les compétences a depuis évolué pour devenir un programme d’études complet de transition pour le développement des compétences attendues en Ontario, aligné sur d’autres programmes de transition offerts dans la province pour les infirmières et infirmiers formés à l’international. Cet article décrit le processus initial du groupe, de 2015 à 2018, pour créer des cours d’apprentissage essentiel fondés sur les compétences permettant de développer les compétences ciblées pour l’accès à la pratique infirmière par l’inscription au tableau de l’Ordre des infirmières et infirmiers de l’Ontario. Les obstacles qui les empêchent de satisfaire aux exigences de compétences pour accéder à la pratique et la façon dont étaient comblés les écarts existants pour les infirmières et infirmiers formés à l’international vers un baccalauréat en sciences infirmières en Ontario sont également abordés. Cet article explore comment l’Ontario peut répondre aux pénuries croissantes d’effectifs infirmiers et à la nécessité de s’engager de manière éthique et de retenir des infirmières et infirmiers formés à l’international dans la pratique. Les leçons tirées de l’élaboration des cours fondés sur les compétences s’ajoutent à l’ensemble croissant de connaissances sur les expériences des programmes au Canada pour les infirmières et infirmiers formés à l’international afin de permettre à davantage d’entre elles et eux d’intégrer les effectifs infirmiers de l’Ontario.
Recommended Citation
Santa Mina, Elaine E. Dr; Bhatti, Ayesha; Bradley, Patricia; Manafo, Elizabeth; Ormiston, Alice; Patrick, Linda; and Woodend, Kirsten
(2023)
"University Competency-based Courses for Internationally Educated Nurses (IENs) in Ontario: A Pilot Education Pathway to Registered Nurse (RN) Licensure,"
Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière:
Vol. 9:
Iss.
1, Article 2.
DOI: https://doi.org/10.17483/2368-6669.1378
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