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Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière

Translated Title

La compréhension des étudiantes en sciences infirmières au Canada de l’aide médicale à mourir et leur niveau de confort à cet égard

Credentials

Authors:

Shelley E. Canning RN PhD GNC(c) Associate Professor Nursing, University of the Fraser Valley, BC Canada

Christine Drew RN BSN BSAg, Staff Nurse, Fraser Health, BC, Canada

Corresponding Author:

Shelley Canning, Faculty of Health Sciences, University of the Fraser Valley,

45190 Caen Ave. Chilliwack, BC, Canada V2R 0N3.

Email: shelley.canning@ufv.ca

Abstract

Background: Recent legislation regarding medical assistance in dying (MAiD) has important implications for nursing practice and education. It follows that Canadian nursing programmes must integrate theoretical and clinical practice related to MAiD in current curricula. Understanding student knowledge and comfort regarding MAiD provides important direction for developing curricula.

Purpose: To explore the understanding and comfort levels of BSN students regarding MAiD.

Methods: An applied health research methodology drawing on Interpretive Description was employed. Forty BSN students were surveyed before receiving MAiD education delivered through coursework and clinical experiences; 32 students participated in post intervention surveys; six students participated in individual interviews.

Results: Three major themes emerged from data analysis: Prior Experience and Lack of Experience; Personal Beliefs and Role Challenges; Need for Knowledge. Student understandings and comfort level levels related to MAiD were strongly influenced by their previous experiences, personal values and beliefs, and knowledge of MAiD policies and practices. Both theory courses and clinical experiences related to MAiD had positive impacts on students’ knowledge and comfort levels.

Conclusions: Study findings draw attention to the need for improved education related to end of life and MAiD through both theory courses and clinical practicum experiences to improve student knowledge and comfort levels.

Résumé

Contexte : La législation récente concernant l’aide médicale à mourir a des implications importantes pour la pratique et la formation en sciences infirmières. Les programmes de sciences infirmières canadiens doivent donc intégrer dans les cours actuels la pratique théorique et clinique liée à l’aide médicale à mourir. Comprendre les connaissances et le niveau de confort des étudiantes concernant l’aide médicale à mourir fournit une orientation importante pour l’élaboration des programmes d’études.

Objectif : Explorer les niveaux de compréhension et de confort des étudiantes au baccalauréat en sciences infirmières concernant l’aide médicale à mourir.

Méthodologie : Une méthodologie de recherche appliquée en santé inspirée de la description interprétative a été utilisée. Quarante (40) étudiantes au baccalauréat en sciences infirmières ont été interrogées avant de recevoir une formation sur l’aide médicale à mourir dispensée dans le cadre de cours et d’expériences cliniques; 32 étudiantes ont participé à des sondages post-intervention et 6 étudiantes ont participé à des entrevues individuelles.

Résultats : L’analyse des données a révélé trois thèmes principaux : expérience antérieure et manque d’expérience; croyances personnelles et défis liés au rôle; et, besoin de connaissances. Les niveaux de compréhension et de confort des étudiantes liés à l’aide médicale à mourir étaient fortement influencés par leurs expériences antérieures, leurs valeurs et croyances personnelles ainsi que leurs connaissances des politiques et des pratiques relatives à l’aide médicale à mourir. Les cours théoriques et les expériences cliniques liées à l’aide médicale à mourir ont eu des effets positifs sur les connaissances et le niveau de confort des étudiantes.

Conclusions : Les résultats de l’étude attirent l’attention sur la nécessité d’améliorer la formation liée à la fin de vie et à l’aide médicale à mourir par le biais de cours théoriques et d’expériences de pratique en milieu clinique afin d’améliorer les connaissances et le niveau de confort des étudiants.

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