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Expériences de professeures et d’étudiantes de cours en ligne lors de la pandémie de COVID-19 : une étude descriptive (Partie 1)
Credentials
Corresponding Author:
Shelley Cobbett, RN, GnT, MN, EdD, Assistant Professor, School of Nursing, Dalhousie University, BSCN Site Administrator, Yarmouth Campus
58 Vancouver St., Yarmouth NS B5A 2P5 902-742-3542
Patti Hansen-Ketchum RN, PhD, Associate Professor, Director, School of Nursing, Faculty of Science, St. Francis Xavier University
Marguerite 236, Mount St. Bernard, Antigonish, NS 902-867-5027
Nadine Ezzeddine, BSN, MS, MN, Instructor, School of Nursing, Dalhousie University, 5869 University Ave, Halifax, NS, B3H 4R2 902-494-2390
Willena Nemeth, MN, RN, Director BSc Nursing Program, Associate Professor Nursing, School of Education and Health, Cape Breton University
1250 Grand Lake Road, Sydney, Nova Scotia, Canada B1P 6L2 902-563-1984
Debbie Brennick, Assistant Professor, School of Education and Health, Department of Nursing Chair, Cape Breton University,
1250 Grand Lake Road, Sydney, Nova Scotia, Canada B1P 6L2 902-563-1960
Abstract
Background: With the declaration of a global pandemic in March 2020, post-secondary institutions closed campuses, learner clinical experiences were suspended, and teaching moved to a fully online format. Prior to data collection, a literature review yielded few results beyond editorials, student and faculty reflections, and blog postings in relation to COVID-19. It is crucial that we learn from the experience of students and faculty to evaluate the novel teaching and learning realized during the pandemic and prioritize a scholarly plan including potential innovative approaches for future educational programming.
Objectives: The overall goal for this multi-site research was to capture the perspectives of nursing students, and nursing faculty members on their teaching and learning experiences online during a declared pandemic and provincial state of emergency.
Design: Descriptive survey study
Setting: Online environment in one province in Eastern Canada
Participants: Nursing students and faculty in three Canadian bachelor of science in nursing programs during the spring and summer semester 2020.
Method: Participants were invited via email to complete an online survey (via Opinio) related to their experience of learning or teaching in the fully online environment.
Results: Quantitative data were analyzed using descriptive (frequencies, means, modes) statistics to describe the experience from the participants’ perspectives and inferential (Chi-square test, t-test) statistics to investigate perceptual differences between the faculty members’ and the students’ perspective related to the effectiveness, engagement, and comfort in the online learning and teaching experience. Qualitative data were analyzed using thematic analysis. The focus of this article is the presentation and discussion of the quantitative data.
Conclusions: The resulting knowledge provides an in-depth understanding of the fully online learning and teaching experience during a global pandemic that is invaluable to inform future program planning in relation to online learning and teaching in a practice profession.
Résumé
Contexte : Avec la déclaration d’une pandémie mondiale en mars 2020, les établissements postsecondaires ont fermé leurs campus, les activités cliniques des apprenantes ont été suspendues et l’enseignement est passé à un format entièrement en ligne. Avant la collecte de données, une revue de la littérature a donné peu de résultats au-delà d’éditoriaux, de réflexions d’étudiantes et de professeures ainsi que d’articles de blogue concernant la COVID-19. Il est essentiel que nous apprenions de l’expérience des étudiantes et des professeures pour évaluer les nouveaux enseignements et apprentissages réalisés pendant la pandémie et prioriser un plan soutenu par la recherche comprenant de potentielles approches avant-gardistes pour les futurs programmes de formation.
Objectifs : L’objectif global de cette recherche multisites était de saisir les points de vue des étudiantes et des membres du corps professoral en sciences infirmières sur leurs expériences d’enseignement et d’apprentissage en ligne pendant une pandémie déclarée et un état d’urgence provincial.
Devis : Étude descriptive à l’aide d’un sondage.
Milieu : Environnement virtuel, dans une province de l’est du Canada.
Participantes : Étudiantes en sciences infirmières et membres du corps professoral dans trois programmes canadiens de baccalauréat en sciences infirmières au cours du semestre de printemps et d’été 2020.
Méthode : Les participantes ont été invitées par courrier électronique à répondre à un sondage en ligne (par Opinio) au regard de leurs expériences d’apprentissage ou d’enseignement dans un environnement entièrement en ligne.
Résultats : Les données quantitatives ont été analysées à l’aide de statistiques descriptives (fréquences, moyennes, modes) pour décrire l’expérience du point de vue des participantes et de statistiques inférentielles (test du chi carré, test de t) pour étudier les différences de perception entre des membres du corps professoral et celle des étudiantes relativement à l’efficacité, à l’engagement et au confort des expériences d’apprentissage et d’enseignement en ligne. Les données qualitatives ont été analysées à l’aide d’une analyse thématique. Les objectifs de cet article sont de présenter et de discuter des résultats quantitatifs.
Conclusion : Les connaissances qui en résultent offrent une compréhension approfondie de l’apprentissage et de l’enseignement entièrement en ligne pendant une pandémie mondiale, ce qui est inestimable pour éclairer la planification future des programmes de formation professionnelle comme les sciences infirmières, en ce qui concerne l’apprentissage et l’enseignement en ligne.
Recommended Citation
Cobbett, Shelley; Hansen-Ketchum, Patricia A.; Ezzeddine, Nadine; Nemeth, Willena I.; and Brennick, Debbie
(2022)
"Faculty and Student Online Experiences Amidst the COVID-19 Pandemic: A Descriptive Study (Part 1),"
Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière:
Vol. 8:
Iss.
1, Article 4.
DOI: https://doi.org/10.17483/2368-6669.1317
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