•  
  •  
 

Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière

Translated Title

Perceptions and Nursing Demands and Experiences in the Midst of an International Crisis (PANDEMIC) [Perceptions, exigences et expériences infirmières au cœur d’une crise internationale]: une étude qualitative des expériences d’infirmières enseignantes

Credentials

Lorelli Nowell, RN, PhD, Assistant Professor, Faculty of Nursing, University of Calgary

Swati Dhingra, MDS, Research Assistant, Faculty of Nursing, University of Calgary

Kimberley Andrews, RN, MN, Graduate Student, Faculty of Nursing, University of Calgary

Jennifer Jackson, RN, PhD, Assistant Professor, Faculty of Nursing, University of Calgary

Abstract

The COVID-19 pandemic caused widespread disruption to nurse educators’ work, both within higher educational institutions and in clinical practice learning environments. In this study, we explored the experiences of nurse educators in academic and clinical settings during COVID-19 and the impact the pandemic has had on their work. We conducted semi-structured interviews with 15 nurse educators from six different countries and used thematic analysis to gain a comprehensive understanding of nurse educators experiences during the pandemic. The participants’ experiences were classified into stages that reflected the intensity of the pandemic and resulted in four themes: (a) the calm before the storm, (b) battening down the hatches, (c) weathering the storm, and (d) silver linings. Understanding challenges and supporting nurse educators throughout the pandemic is essential to maintaining appropriate nursing education in both academic and clinical settings.

Résumé

La pandémie de COVID-19 a perturbé le travail des infirmières enseignantes à tous les niveaux, à la fois dans les établissements d’enseignement supérieur et dans les environnements d’apprentissage de la pratique clinique. Dans le cadre de ce projet, nous nous sommes attardés aux expériences des infirmières enseignantes en milieux universitaire et clinique pendant la COVID-19 ainsi que l’impact de la pandémie sur leur travail. Nous avons mené des entrevues semi-structurées avec 15 infirmières enseignantes de 6 pays différents et utilisé une analyse thématique pour dégager une compréhension globale des expériences des infirmières enseignantes pendant la pandémie. Les expériences des participantes, déclinées en étapes qui reflétaient l’intensité de la pandémie, ont abouti à quatre thèmes : (a) le calme avant la tempête, (b) la fermeture des écoutilles, (c) la résistance à la tempête, et (d) les bons côtés. Comprendre les défis et soutenir les infirmières enseignantes tout au long de la pandémie furent essentiels au maintien de la formation en sciences infirmières à la fois en milieu universitaire et en milieu clinique.


Creative Commons License

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 License.

Share

COinS