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Credentials

Sonya Grypma, PhD, RN, Dean & Professor, School of Nursing, Trinity Western University

Abstract

For much of the 20th century, nursing history was a core component of nursing education. However, nursing history has all but disappeared from the curriculum. In an effort to prepare nurses for a rapidly-evolving health care system, nursing educators emphasize the value of new, evidence-informed knowledge—specifically in the form of literature published within the previous five years. The focus on the ‘cutting edge’ has effectively, if inadvertently, severed nursing from its roots. As a result, nurses have become disconnected from the richness embedded in our nursing past – a history that spans four centuries in Canada. This article makes a case for historically-informed nursing as an area of untapped potential in nursing education. Framing the topic around the headings History as Innovation, Education, Evidence and Explanation it concludes that historically-informed nursing shapes who we are and informs our identity – and that now is a perfect time for nurse educators to take advantage of what nursing history has to offer.

Résumé

Bien que pendant une grande partie du XXe siècle, l’histoire des soins infirmiers était un élément essentiel de la formation infirmière, cette histoire a presque disparu du curriculum contemporain. Dans le but de préparer les infirmières à un système de soins de santé qui évolue rapidement, les enseignantes en sciences infirmières mettent l’accent sur la valeur des nouvelles connaissances fondées sur des résultats probants, notamment dans les écrits publiés au cours des cinq années précédentes. L’accent mis sur l’avant-gardisme a effectivement, par inadvertance, coupé les soins infirmiers de leurs racines. Par conséquent, les infirmières sont devenues déconnectées de la richesse intégrée à notre passé infirmier : une histoire qui s’étend sur quatre siècles au Canada. Cet article plaide pour des sciences infirmières historiquement informées en tant que potentiel inexploité dans la formation infirmière. En abordant le sujet sous les titres « L’histoire en tant qu’innovation, la formation, les preuves et explications », il est conclu que les sciences infirmières historiquement informées forment qui nous sommes et façonnent notre identité; c’est maintenant le moment idéal pour les formatrices infirmières de profiter de ce que l’histoire des soins infirmiers a à nous offrir.

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