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Sandeep Gill RN, MN

Pam Hawley RN, MEd

Tracey Clancy RN, MN

Gayle Rutherford RN, PHd

Abstract

Abstract

Collaborative partnerships between universities and colleges represent a new kind of synergism with potential to improve the quality of nursing education and ultimately patient care. These partnerships can also be challenging due to the difference in the respective organizational cultures, institutional mandates, and missions. There is a lack of research investigating the faculty member experiences within collaborative partnerships. In this paper we report on nursing faculty members’ experience of offering a shared integrated context-relevant undergraduate-nursing curriculum within one Western Canadian collaborative nursing education partnership. Using a qualitative descriptive research design, we conducted two focus groups, one at the college and one at the university, to discuss their experience of adopting a shared curriculum. College and university nursing faculty involved in teaching year two of the new integrated context relevant baccalaureate curriculum were eligible to participate. We audio-recorded the focus groups and analyzed the transcribed data using thematic analysis. We identified five key themes within the broad categories of positionality and perceptions that were critical elements in shaping the nursing faculty experience in both institutions: a) unique institutional culture and norms, b) shared curriculum communication, c) feelings of uncertainty, d) desire for reciprocity among nurse educators within the partnership, and e) vision for a dream team. Ultimately, the nursing faculty at both the college and university were positive in their belief that offering a shared curriculum can contribute to improving the overall quality of collaborative nursing education programs and undergraduate student education.

Résumé

Les partenariats de collaboration entre les universités et les collèges représentent un nouveau type de synergie susceptible d’améliorer la qualité de la formation infirmière et, ultimement, des soins prodigués aux patients. Ces partenariats posent également leur part de défi en raison de la différence dans les cultures, les mandats institutionnels et les missions des organisations. Les recherches sur les expériences des membres du corps enseignant au sein des partenariats de collaboration sont actuellement insuffisantes. Cet article examine l’expérience des membres du corps enseignant infirmier d’offrir un curriculum de premier cycle en sciences infirmières, partagé, intégré et fondé sur le contexte dans le cadre d’un partenariat de collaboration en formation infirmière de l’Ouest canadien. À l’aide d’un devis de recherche qualitatif descriptif, deux groupes de discussion ont été menés, l’un au collège et l’autre à l’université, afin d’en apprendre davantage sur les expériences des membres d’adopter un curriculum partagé. Les membres du corps enseignant des sciences infirmières des collèges et universités impliqués dans l’enseignement de la deuxième année du nouveau curriculum intégré de baccalauréat étaient sollicités comme participants. Nous avons procédé à un enregistrement audio des groupes de discussion et analysé les données transcrites à l’aide d’une analyse thématique. Ceci nous a permis d’identifier cinq thèmes clés dans les grandes catégories de positionnent et de perceptions qui ont été les éléments essentiels dans le façonnement de l’expérience du corps enseignant en sciences infirmières dans les deux institutions : a) la culture institutionnelle et les normes uniques; b) la communication du curriculum partagé; c) le sentiment d’incertitude; d) le désir d’une réciprocité entre les formatrices infirmières au sein du partenariat; et e) la vision d’une équipe de rêve. Ultimement, les membres des corps enseignants des sciences infirmières respectifs, c’est-à-dire, du collège et de l’université, croyaient qu’un curriculum partagé peut contribuer à améliorer la qualité globale des programmes collaboratifs en formation infirmière et de la préparation des étudiantes du premier cycle.

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