Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI), a bilingual double-anonymized peer-reviewed journal, aims to address questions and issues related specifically to quality advancement in nursing education. Many themes are addressed, including the assessment, indicators, and standards of quality nursing education, the evaluation, program modality outcomes, and the nature and key elements of educational quality.
With the collaboration of several highly respected scholars in the nursing field, Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, published three times per year, promotes excellence in nursing pedagogy through the publication of research, theoretical, and policy papers from Canadian and international perspectives.
Currently accepting submissions. Articles are accepted and published in either English or French.
Next edition: June 13, 2025
La revue bilingue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI) (dont tous les articles seront soumis à un examen par les pairs en insu) a pour objectif de discuter des questions et des problèmes liés à l’amélioration de la qualité en formation infirmière. Plusieurs thèmes y seront abordés comme l’évaluation, les indicateurs et les normes de la formation infirmière, l’évaluation des résultats de modalité de programme ainsi que la nature et les éléments clés d’une formation de qualité.
Grâce à la collaboration de plusieurs spécialistes influents du milieu des sciences infirmières, la revue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, qui sera publié trois fois par année, fera la promotion de l’excellence en pédagogie infirmière par la publication de travaux de recherche, de rapports théoriques et de documents d’orientation selon des perspectives canadiennes et internationales.
Les soumissions sont actuellement acceptées. Les articles seront acceptés et publiés en anglais ou en français.
Prochaine édition : le 13 juin 2025
Current Issue: Volume 11, Issue 1 (2025)
Editorial
Opportunities for Nursing Education Advancement in Primary Health Care | Des ouvertures pour la formation en sciences infirmières en soins de santé primaires
Susan M. Duncan and Jacinthe I. Pepin
Articles
Les formations infirmières à la coordination des soins et des services : un examen de la portée
Marlène Karam, Pegah Torabi, Asma Boubaker, and Isabelle Brault
A Pilot Feasibility Study of an Undergraduate Nursing Student Harm Reduction Community Health Placement
Miriam Woo, Carla Ferreira, Twyla Ens Ms., Carla S. Ginn, and Jennifer Jackson
Resilience Among Indigenous Graduate Nursing Students: A Scoping Review
Monique Sedgwick, Chloe Crosschild, Noelle Rohatinsky, and David R. Scott
Being Paid to Be a Student: Risks and Rewards – An Exploratory Mixed-Methods Study
Kathleen Miller, Tanya Paananen, Safina McIntyre, and Yvonne Shelast
Dynamique de groupe comme composante de l’environnement d’apprentissage clinique : une étude mixte séquentielle exploratoire
Marjolaine Dionne Merlin, Frances Gallagher, and Stéphan Lavoie
Exploring the Influence of Clinical Externships on Newly Graduated Nurses’ Transition to Practice
Jessi Hembrey, Amy Hallaran, and Kirsten Woodend
Development of a Nurse Practitioner Fellowship Program in Cardiometabolic Health
Maria Cecilia Gallani, Alexandre Zarié, Julie-Anne Boutin, and Bruno Pilote
An Evolutionary Concept Analysis of Bullying Towards Nursing Students in the Clinical Practice Environment
Geraldine Irlbacher and Lenora Marcellus