•  
  •  
 

Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI), a bilingual blind peer-reviewed journal, aims to address questions and issues related specifically to quality advancement in nursing education. Many themes are addressed, including the assessment, indicators, and standards of quality nursing education, the evaluation, program modality outcomes, and the nature and key elements of educational quality.

With the collaboration of several highly respected scholars in the nursing field, Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, published three times per year, promotes excellence in nursing pedagogy through the publication of research, theoretical, and policy papers from Canadian and international perspectives.

Currently accepting submissions. Articles are accepted and published in either English or French.

Next edition: October 15, 2024


La revue bilingue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI) (dont tous les articles seront soumis à un examen par les pairs en insu) a pour objectif de discuter des questions et des problèmes liés à l’amélioration de la qualité en formation infirmière. Plusieurs thèmes y seront abordés comme l’évaluation, les indicateurs et les normes de la formation infirmière, l’évaluation des résultats de modalité de programme ainsi que la nature et les éléments clés d’une formation de qualité.

Grâce à la collaboration de plusieurs spécialistes influents du milieu des sciences infirmières, la revue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, qui sera publié trois fois par année, fera la promotion de l’excellence en pédagogie infirmière par la publication de travaux de recherche, de rapports théoriques et de documents d’orientation selon des perspectives canadiennes et internationales.

Les soumissions sont actuellement acceptées. Les articles seront acceptés et publiés en anglais ou en français.

Prochaine édition : le 15 octobre 2024

Current Issue: Volume 10, Issue 2 (2024)

Editorial

Articles

PDF

Nursing Students’ Views on an E-Learning Activity on Clinical Leadership and Ageism: A Cross-Sectional Study
Kelly Baskerville, Sherry Dahlke, Kathleen F. Hunter, Mary T. Fox, Sandra J. Davidson, Alison L. Chasteen, Jeffrey I. Butler, Elaine Moody, and Lori Schindel Martin

PDF

The Perceptions and Experiences of Nursing Students on Medical Assistance in Dying (MAiD)
Jennifer Isaac, Cydnee Seneviratne, Shelley Raffin Bouchal, and Shane Sinclair

PDF

Canadian Post-licensure Education for Primary Care Nurses Addressing the Patient’s Medical Home Model and Canadian Competencies for Registered Nurses in Primary Care: An Environmental Scan
Julia Lukewich, Marie-Eve Poitras, Crystal Vaughan, Dana Ryan, Mireille Guérin, Donna Bulman, Treena Klassen, Robin Devey-Burry, Monica McGraw, Deanne Curnew, and Sheila Epp

PDF

"We Have Bills to Pay Too": The Juggling Act of Working While Attending a School of Nursing
Jennifer Lamswood, Peggy Hancock, Gina Randell, Daphne Kennedy, Darin W. Brooks, and Pamela Moores

Interview