Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI), a bilingual blind peer-reviewed journal, aims to address questions and issues related specifically to quality advancement in nursing education. Many themes are addressed, including the assessment, indicators, and standards of quality nursing education, the evaluation, program modality outcomes, and the nature and key elements of educational quality.
With the collaboration of several highly respected scholars in the nursing field, Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, published three times per year, promotes excellence in nursing pedagogy through the publication of research, theoretical, and policy papers from Canadian and international perspectives.
Currently accepting submissions. Articles are accepted and published in either English or French.
Next edition: February 14, 2025
La revue bilingue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière (QANE-AFI) (dont tous les articles seront soumis à un examen par les pairs en insu) a pour objectif de discuter des questions et des problèmes liés à l’amélioration de la qualité en formation infirmière. Plusieurs thèmes y seront abordés comme l’évaluation, les indicateurs et les normes de la formation infirmière, l’évaluation des résultats de modalité de programme ainsi que la nature et les éléments clés d’une formation de qualité.
Grâce à la collaboration de plusieurs spécialistes influents du milieu des sciences infirmières, la revue Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière, qui sera publié trois fois par année, fera la promotion de l’excellence en pédagogie infirmière par la publication de travaux de recherche, de rapports théoriques et de documents d’orientation selon des perspectives canadiennes et internationales.
Les soumissions sont actuellement acceptées. Les articles seront acceptés et publiés en anglais ou en français.
Prochaine édition : le 14 février 2025
Current Issue: Volume 10, Issue 4 (2024) Planetary Health and Well-Being in Nursing Education | Santé et bien-être mondial dans la formation en sciences infirmières
Editorial
The Call for Integrating Planetary Health in Nursing Curricula in Higher Education | Un appel pour intégrer la santé planétaire dans les programmes d’études universitaires en sciences infirmières
Barbara Astle and Lucie Richard
Articles
A Call to Action for Nurses in Canada to Address Climate-Driven Vector-Borne Diseases
Shannon Y. Vandenberg, Tracy A. Oosterbroek, Andrea Chircop, and Peter Kellett
The Future of Nursing for Planetary Health Is Today: Essential Transitions for Education and Research
Jessica M. LeClair, Jeneile M. Luebke, Stephanie Gingerich, Linda D. Oakley, Erica R. Timko Olson, and Teddie M. Potter
Positioning Canadian Nurses as Leaders in Responding to the Mental Health Impacts of Climate Change: A Call to Action
Zachary Daly, Raluca Radu, and Emily K. Jenkins
Advancing Nursing Education Through an Intersectionality-Framed Approach: An Exemplar With Women Living at the Epicentre of Gender-Based Violence, Climate Crises, Racism, and Migration Status
Shahin Kassam and Vicky Bungay
Inviter la lutte contre les changements climatiques à l’université : déterminants, stratégies, mécanismes et effets escomptés
Melanie Perroux, Hélène Gayraud, Fiona Hanley, and Amélie Contreras-Salois