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Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière

Translated Title

Perceptions d’étudiantes en sciences infirmières de leurs habiletés d’interaction verbale et sociale en Suède et en Chine au cours de leur premier semestre

Credentials

Lindqvist Gunilla, RN, PhD1

Ge Li , PhD, Professor2

Christel Borg3, RN, PhD, Associate Professor3

Xiaoling Zhu, RN, Lecturer4

Hongbo Xu, RN, Associate Professor4

Safipour Jalal, PhD, Associate Professor1

Rask Mikael, RN, PhD, Associate Professor1

1) School of Health and Caring Sciences, Linnaeus University, Växjö, Sweden

2) Nursing College, Fujian University of Traditional Chinese Medicine, Fuzhou, Fujian, China

3) Department of Health, Blekinge Institute of Technology, Karlskrona, Sweden

4) School of Nursing, Wenzhou Medical University, Wenzhou, Zhejiang, China

Abstract

Aim: This study aimed to investigate the similarities and differences related to verbal and social interaction skills between nursing students attending universities in Sweden and China, two countries with different educational systems, during the students’ first semester.

Background: Nurses need a high level of interaction skills in order to interact effectively with patients and their families. Thus, practical nursing education focusing on clinical skills is essential.

Method: Students at one university in Sweden and two universities in China completed the Verbal and Social Interactions for Nursing Students (VSI-NS) questionnaire.

Results: The students perceived ‘Building a caring relationship’ and ‘Caring towards health and well-being’ as the most frequently occurring and important types of caring interactions. The students perceived that talking with a patient about his/her feelings and thoughts was the least frequently occurring and least important type of caring interaction.

Conclusion: The students appear to understand from the initial phase of their education that the caring relationship and the patients’ health and well-being will be the major focus of their role as nurses.

Résumé

But : Cette étude visait à étudier les similitudes et les différences liées aux habiletés d’interaction verbale et sociale entre des étudiantes en sciences infirmières d’universités en Suède et en Chine, deux pays avec des systèmes d’enseignement différents, au cours du premier semestre des étudiantes.

Contexte : Les infirmières ont besoin d’un niveau élevé d’habiletés interactionnelles afin d’interagir avec les patients et leurs familles. Ainsi, il est essentiel qu’elles puissent bénéficier d’une formation en sciences infirmières axée sur les habiletés cliniques.

Méthode : Des étudiantes d’une université en Suède et de deux universités en Chine ont rempli le questionnaire Verbal and Social Interactions for Nursing Students (Interactions verbales et sociales pour les étudiantes en sciences infirmières; VSI-NS).

Résultats : Les étudiantes percevaient qu’« Établir une relation de caring » et « Se soucier de la santé et du bien-être » étaient les formes d’interactions caring les plus fréquentes et les plus importantes. Les étudiantes ont perçu que parler avec un patient de ses sentiments et de ses pensées était le type d’interaction de caring le moins fréquent et le moins important.

Conclusion : Les étudiantes semblent comprendre dès le début de leur formation que la relation de caring ainsi que la santé et le bien-être des patients se trouveront au centre de leur rôle d’infirmière.

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