• Home
  • Search
  • Browse Collections
  • My Account
  • About
  • DC Network Digital Commons Network™
Skip to main content
Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière

Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière

  • Home / Accueil
  • About / Á propos
  • FAQ
  • My Account / Mon compte

    Content Posted in 2018

    PDF

    Advancing Nursing Education: A CASN/ACESI Narrative - Promouvoir l’avancement de la formation en sciences infirmières : l’histoire de l’ACESI/CASN, Florence Myrick and Jacinthe I. Pepin

    PDF

    CASN/ACESI: 75 years with an eye on quality nursing education - L’ACESI/CASN : Un regard sur la qualité de la formation en sciences infirmières depuis 75 ans, Jacinthe I. Pepin and Florence Myrick

    PDF

    Challenges and Opportunities in Rural Nursing Preceptorship: What Multimedia Participant Action Reveals (Défis et possibilités du préceptorat infirmier en milieu rural : ce qu’une participation multimédia révèle), Olive Yonge, Florence L. Luhanga, Vicki C. Foley, Deirdre M. Jackman, Florence Myrick, and Tracy Oosterbroek

    PDF

    La classe inversée: Impact sur le sentiment d'efficacité personnelle et l'utilisation des résultats probants chez des étudiantes en sciences infirmières (Flipped classroom: impact on self-efficacy and evidence-based practice for nursing students), Laurence Harvey, Marjolaine Héon, Jacinthe I. Pepin, and Louise Boyer

    PDF

    Perceptions of Graduates from a Canadian Bachelor of Nursing Program: Preparing for the Registered Nurse National Council Licensure Examination (NCLEX-RN) (Perceptions des diplômées d’un programme canadien de baccalauréat en sciences infirmières : préparation à l’examen pour infirmières autorisées du National Council Licensure Examination (NCLEX-RN), Nancy C. Logue and Renee Gordon

    PDF

    Producing Flexible Nurses: How Institutional Texts Organize Nurses’ Experiences of Learning to Work on Redesigned Nursing Teams (Préparer des infirmières polyvalentes : comment des documents officiels orientent les expériences d’apprentissage des infirmières en fonction du travail au sein d’équipes reconfigurées), Diane L. Butcher, Karen MacKinnon, and Anne W. Bruce

    PDF

    Sense of Coherence, a Worthy Factor toward Nursing Student and New Graduate Satisfaction with Nursing, Goal Setting Affinities, and Coping Tendencies (Le sens de la cohérence, un facteur déterminant de la satisfaction des étudiantes et des diplômées de leur carrière en sciences infirmières, de leur propension à établir des objectifs et à trouver des mécanismes de coping), Shannon Dames and Stephen Javorski

    PDF

    Valuing Arts-based Academic Projects in a Faculty of Nursing: Experiences of Graduate Students and Supervisors (Valoriser les projets d’études de nature artistique dans une faculté des sciences infirmières : expériences d’étudiantes aux cycles supérieurs et de directrices de projets), Susan E. Slaughter, Mandy M. Archibald, Lauren Albrecht, Bryan Say, Pauline Paul, and Shannon D. Scott

    PDF

    Valuing Curriculum Evaluation as Scholarship: A Process of Developing a Community of Scholars (Valoriser l’évaluation de programmes d’études comme forme de scholarship : un processus de création d’une communauté de chercheuses), Betty Tate, Marilyn Chapman, Cheryl Zawaduk, and Doris Callaghan

 
 
 

Browse

  • Disciplines
  • Disciplines
  • Authors

Search

Advanced Search

  • Notify me via email or RSS

Author Corner

  • Author FAQ
  • Submit Article/Soumettre un article
 
Digital Commons

Home | About | FAQ | My Account | Accessibility Statement

Privacy Copyright