•  
  •  
 

Credentials

Anita Jennings, MN. PHD.

Clare Brett, PhD

Abstract

Clinical practice are an important component of undergraduate nursing education and involve clinical nurse educators who are primarily responsible for teaching student nurses in that context. Twelve nurse educators who taught in the clinical arena participated in this grounded theory study. These participants taught in a number of undergraduate nursing programs in a large metropolitan city in Ontario, Canada. The results revealed several insights and in this article the authors focus on one in particular: the various intersecting forms of knowledge that nurse educator participants brought to their teaching practice. The results from this study provide a more detailed understanding of teaching in the clinical arena and shed light on the important contribution of clinical nurse educators in preparing students in their transition to becoming nurses.

Résumé

Les stages cliniques constituent un volet important de la formation au premier cycle en sciences infirmières et nécessitent la participation d’infirmières formatrices cliniques qui sont les principales responsables d’enseigner aux étudiantes infirmières dans ce contexte. Douze infirmières formatrices qui enseignent en milieu clinique ont participé à cette étude de théorisation ancrée. Ces participantes enseignaient dans différents programmes de premier cycle en sciences infirmières dans une grande région métropolitaine de l’Ontario (Canada). Les analyses ont révélé plusieurs résultats et dans le présent article, les auteures se concentrent sur l’un d’entre eux : les différentes formes de connaissances interreliées que les participantes infirmières formatrices ont intégrées dans leur pratique de formation. Les résultats de cette étude offrent une compréhension plus fine de l’enseignement en milieu clinique et mettent en lumière l’importante contribution des infirmières formatrices en milieu clinique pour préparer les étudiantes à devenir ’infirmière.

Share

COinS