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Lois Berry, RN, BN, MCEd, PhD

Abstract

Nursing faculty members are often frustrated with, resentful of, or intimidated by the research and scholarship requirements expected of them today. The discussion in this paper is intended to aid nursing faculty members’ understanding of their work in the context of the current trends in research and scholarship in North American post-secondary institutions. Nursing faculty members require a clear understanding of Boyer’s four domains of scholarship, as they form the basis of quality indicators in both Canadian and United States accreditation programs for baccalaureate programs. Boyer’s domains of scholarship must be understood in the historical context in which they were developed, but also with respect to their relevance to today. This context includes: the prominence of interdisciplinary and interprofessional practice and research; the community engagement agenda for today’s higher education institutions; the importance of applied research in the Canadian college sector today; and the move to baccalaureate education as the entry level education for practice in Canada. Nursing faculty members today have rich opportunities for scholarship with their involvement in interprofessional research and education, clinical practice, community engagement, social justice, and innovative pedagogy.

Résumé

Des membres du corps professoral en sciences infirmières sont parfois frustrés, irrités ou intimidés par les exigences requises sur le plan de la recherche et de l’avancement des connaissances. Le présent article vise donc à aider l’ensemble des membres du corps professoral en sciences infirmières à comprendre leur travail à partir des tendances actuelles en matière de recherche et d’avancement des connaissances dans les établissements postsecondaires nord‑américains. Il importe que les membres du corps professoral en sciences infirmières comprennent bien les quatre domaines d’avancement des connaissances de Boyer, puisqu’ils constituent le fondement des indicateurs de qualité des programmes d’agrément canadiens et américains pour les programmes de baccalauréat. Les domaines d’avancement des connaissances de Boyer doivent être compris dans le contexte historique dans lequel ils ont été élaborés et également en prenant en compte leur pertinence actuelle. Ce contexte comprend la prédominance de la pratique interprofessionnelle et de la recherche interdisciplinaire, les visées d’engagement communautaire des établissements d’enseignement supérieur contemporain, l’importance que prend la recherche appliquée dans le secteur universitaire canadien actuel et le passage vers le baccalauréat comme niveau d’entrée pour la pratique infirmière au Canada. De nos jours, de nombreuses occasions de recherche et d’avancement des connaissances s’offrent aux membres du corps professoral en sciences infirmières dans le cadre de leur participation à la recherche et à la formation interprofessionnelles, à la pratique clinique, à l’engagement communautaire, à la justice sociale et à la pédagogie novatrice.

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